Lexnova Total – samla webbinarierna tillsammans med alla våra tjänster för endast 11 760 kr under ett helt år

Nyheter
Juridisk omvärldsbevakning av rättsfall, lagstiftning och förarbeten inom alla rättsområden. Vi bevakar flera instanser, från tingsrätt till högsta instans och skriver fler nyheter än någon annan aktör. Genom skräddarsydda bevakningsprofiler säkerställer du kontinuerlig uppdatering av rätt information och slipper nyhetsflöden som inte är relevanta.
Play
Juridisk webb-TV med nyheter, analyser och praktiska tips från landets främsta experter. Ett enkelt sätt för dig som bolagsjurist att hålla dig uppdaterad på de senaste nyheterna och undvika dyra misstag. Våra experter ger varje månad sin analys.
Expertkommentarer
Med våra Expertkommentarer får du varje månad skriftliga analyser med praktisk vägledning som hjälper dig att agera rätt i krävande situationer.
Varje månad får du uppdateringar kring nya lagar och regler samt expertens analys och vägledning kring vad detta får för konsekvenser för berörda. Regelverken ändras frekvent och vi hjälper dig att hålla dig uppdaterad för att kunna fatta rätt beslut.
Praxis
Lexnova Praxis är lättanvända digitala handböcker där du hittar alla centrala rättsfall och ett antal lagbeslut som samlas på ett ställe för att underlätta hämtning av information. Få hjälp och vägledning för att lösa specifika juridiska frågor.

Pris alla tjänster: 1 år 11 760 kr

Blendow Lexnova är stolta över att presentera en ny juridisk AI-tjänst, Legal Assistant. Genom att kombinera modern AI-teknik med Lexnovas omfattande och uppdaterade databas erbjuder Legal Assistant aktuella, tillförlitliga och kostnadseffektiva svar på juridiska frågor dygnet runt.

Med den nya AI-tjänsten från Lexnova, Legal Assistant, kan användare enkelt få tillgång till omedelbara svar på juridiska frågor, vilket frigör värdefull tid och resurser.

Lanseringen av den nya AI-tjänsten ger Blendow Lexnova en allt starkare position som marknadsledande aktör inom juridisk kompetensförsörjning. Företagets vision är att bidra till ett mer rättssäkert samhälle genom att säkra ökad kännedom kring rådande rättspraxis.

"Jag träffar dagligen jurister som har testat olika AI-tjänster som exempelvis Chat GPT. Det krävs inte många frågor innan de snabbt inser att utan relevant och uppdaterad data så ger tjänsterna ett ytterst begränsat värde tillbaka till användaren eftersom svaren ofta är bristfälliga eller direkt felaktiga. Lexnova har en unik position i Sverige vad gäller juridisk data. Rådande rättspraxis uppdateras dagligen och för någon som vill ha ett korrekt svar på en juridisk fråga så krävs det att AI:n har tillgång till relevant och uppdaterad data. Svaren utgår från uppdaterad rättspraxis som vi har tillgång till via Lexnovas nyhetsbyrå och alla de tusentals expertkommentaren och analyser som Sveriges ledande jurister har skrivit åt oss genom åren," säger Martin Hjorth, COO på Blendow Lexnova.

Martin Hjorth

COO, Blendow Lexnova

martin.hjorth@lexnova.se

För mer information kontakta:

Under nästan tjugo års tid har Blendow Lexnova bevakat rättsutvecklingen samt försett sina kunder med expertanalyser kring omtvistade frågor. Den nya AI-tjänsten Legal Assistant kommer att underlätta för alla de personer som möter juridiska frågeställningar i sitt arbete.

"Jag träffar dagligen jurister som har testat olika AI-tjänster som exempelvis ChatGPT. Det krävs inte många frågor innan de snabbt inser att utan relevant och uppdaterad data så ger tjänsterna ett ytterst begränsat värde tillbaka till användaren eftersom svaren ofta är bristfälliga eller direkt felaktiga. Lexnova har en unik position i Sverige vad gäller juridisk data. Rådande rättspraxis uppdateras dagligen och för någon som vill ha ett korrekt svar på en juridisk fråga så krävs det at  AI:n har tillgång till relevant och uppdaterad data. Svaren utgår från uppdaterad rättspraxis som vi har tillgång till via Lexnovas nyhetsbyrå och alla de tusentals expertkommentaren och analyser som Sveriges ledande jurister har skrivit åt oss genom åren," säger Martin Hjorth, COO på Blendow Lexnova.

För mer information kontakta:

Martin Hjorth

COO, Lexnova

martin.hjorth@lexnova.se

Jag vill veta mer

Blendow Lexnova presenterar en ny AI-tjänst: Legal Assistant

Sveriges främsta juridiska nyhetsbyrå förstärker erbjudandet

WEBBINARIUM MED CHRISTINA GARD

När kan fastighetsägare slippa betala dagvattenavgifter?

Lexnova håller dig uppdaterad på nya lagar och regler när du behöver det

Jag vill veta mer